Szukaj

dzisiaj jest 23/05/2024 11:59

MZD: Otwarto oferty na budowę przedłużenia ul. 1 Maja do ul. Krakowskiej

W Miejskim Zarządzie Dróg w Częstochowie otwarto oferty na budowę przedłużenia ul. 1 Maja do ul. Krakowskiej. Wpłynęły cztery aplikacje od firm zainteresowanych realizacją tego strategicznego zadania mostowo-drogowego.

Każda mieści się w aktualnym budżecie przewidzianym przez zamawiającego w tym przetargu na roboty budowlane. Zainteresowane wykonaniem inwestycji okazały:
· TRAKCJA S.A. z Warszawy z ofertą 110 647 760.61 zł
· STRABAG Sp. z o.o. z siedzibą w Pruszkowie z ofertą 116 042 341.41 zł
· PRIMOST POŁUDNIE Sp. z o.o. z Będzina z ofertą 94 721 235.71 zł
· INTOP Warszawa Sp. z o.o. z ofertą 107 660 477.74 zł

Teraz – zgodnie z procedurą – rozpocznie się badanie ofert, a po wypełnieniu wszelkich potrzebnych formalności wyłoniony zostanie wykonawca prac, z którym zostanie podpisana umowa.

Cieszę się, że kolejna inwestycja bardzo ważna z punktu widzenia rozwoju układu komunikacyjnego miasta w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie” dojdzie do skutku. Umożliwi ona połączenie nad linią kolejową dwóch części miasta a jednocześnie dwóch kluczowych dróg, objętych obecnie inwestycjami: nowej alei Wojska Polskiego (DK-91) i DK-46 wraz z obejściem ul. Św. Barbary – podkreśla prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk. – Co ważne, zasadnicza realizacja tego zadania przewidziana jest po zakończeniu wspomnianych inwestycji, a budowa połączenia Krakowskiej i 1 Maja nie będzie powodowała istotnych utrudnień w miejskim ruchu – dodaje prezydent naszego miasta.

Gotowa jest dokumentacja projektowa zadania. Przebieg inwestycji był szeroko konsultowany, co pozwoli zminimalizować ingerencję w istniejącą zabudowę. W ramach inwestycji przebudowane zostanie rondo Mickiewicza w Częstochowie, wybudowane zostanie także nowe skrzyżowanie u zbiegu ulicy Krakowskiej i ks. Wróblewskiego. Te dwa punkty połączy wiadukt wraz z drogami dojazdowymi – przeprawa przez tory, które dzielą miasto na pół – z pełną infrastrukturą drogową, rowerową i dedykowaną pieszym.

Finalizacja inwestycji, na którą miasto zdobyło promesę dofinansowania w ramach programu inwestycyjnego Polskiego Ładu (choć z uwagi na obecne ceny musi dołożyć teraz więcej środków niż planowano w fazie przygotowania wniosku), pozwoli odciążyć aleję Wolności i aleję NMP oraz korzystniej skomunikować dzielnice Częstochowy z pominięciem ścisłego centrum. Inwestycja obejmie odcinek o długości niemal 1,2 km.

foto/źródło: UM Częstochowy

UDOSTĘPNIJ

Facebook
Twitter
LinkedIn

KOMENTARZE

POLECANE ARTYKUŁY

AUTOR ARTYKUŁU

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Najnowsze komentarze