Dziś w Urzędzie Miasta podpisano umowę na rozbudowę DK-46 oraz przebudowę DK-43. W sumie w ramach inwestycji powstanie 1,7 km nowego połączenia.
Zakres prac w ciągu ul. Głównej i ul. Przejazdowej obejmuje m.in. przebudowę jezdni, przebudowę zjazdów i wejść do posesji, przebudowę ciągów pieszych, budowę ścieżek rowerowych, przebudowę zatok autobusowych, przebudowę istniejących skrzyżowań, budowę miejsc postojowych, przebudowę systemu odwodnienia, czy przebudowę oświetlenia drogi.
W ciągu obejścia kościoła św. Barbary do ul. Pułaskiego przewiduje się budowę drogi dwujezdniowej dwupasmowej, budowę ciągów pieszych, budowę ścieżek rowerowych, budowę skrzyżowań z istniejącymi drogami, budowę drogi do obsługi przyległych posesji prywatnych (rejon ul. Gnaszyńskiej), przebudowę systemu odwodnienia, przebudowę oświetlenia drogi, czy budowę zjazdów i wejść do posesji.
Projekt przewiduje przebudowę m.in. skrzyżowania ul. Głównej z ul. św. Barbary i ul. św. Jadwigi, gdzie zaprojektowano skrzyżowanie jako rondo duże-turbinowe, pięciowlotowe, na skrzyżowaniu ul. Przejazdowej z ul. Festynową powstanie rondo małe trzywylotowe, skrzyżowanie ul. Przejazdowej z ul. Marynarską i ul. Kolorową zaprojektowano jako skrzyżowanie skanalizowane z sygnalizacją świetlną. Sygnalizacja świetlna zostanie zamontowana także na skrzyżowaniu: ul. Przejazdowej z ul. Spółdzielczości, ul. Przejazdowej z ul. Tatrzańską i ul. Mała Warszawka, ul. Głównej z ul. św. Barbary z ul. Zaciszańską, ul. św. Barbary z ul. Pułaskiego.
Umowa na realizację rozbudowy DK-46 – ulic Głównej i Przejazdowej wraz z budową nowej drogi – obejścia ul. św. Barbary do ul. Pułaskiego została podpisana 10 maja w Urzędzie Miasta Częstochowy przez przedstawicieli Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu – dyrektora Piotra Kurkowskiego i zastępcę dyrektora Emilię Trzepizur oraz lidera konsorcjum: prezesa Drog-Budu Zdzisława Nowaka i wiceprezesa Tomasza Kędziora.
Wartość umowy na projekt i wykonanie to blisko 98 mln zł.
Autor: Marcin biś