Kilka dni temu Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie ogłosiło przetarg na zakup oprogramowania umożliwiającego rozszerzenie możliwości doładowania kart elektronicznych poprzez doładowanie internetowe.
Przedmiotem zamówienia jest zakup oprogramowania umożliwiającego bezpieczne doładowywanie kart elektronicznych poprzez dedykowany serwis WWW (doładowanie internetowe) wraz z niezbędnymi elementami infrastruktury.
DOŁADOWANIE ON-LINE
Oprogramowanie ma zapewnić możliwość doładowywania Elektronicznej Portmonetki i zakupu biletu okresowego, imiennego na kartę elektroniczną, za pośrednictwem Internetu.Oprogramowanie będzie umożliwiać Klientowi skorzystanie z jednego z serwisów płatności on-line w formie automatycznego przekierowania do banku i późniejszym potwierdzeniem płatności. Przeniesienie kwoty na kartę będzie następowało w ciągu 24 godzin od doładowania w momencie pierwszego zalogowania się do systemu w autobusie (skasowanie e-biletu). Po przyłożeniu karty do kasownika pasażer zostanie poinformowany o możliwości zapisania biletu. Chcąc ten bilet przenieść na kartę będzie trzeba potwierdzić operację poprzez wciśnięcie skonfigurowanego przycisku.
Bilet ma być też możliwy do przeniesienia w punkcie sprzedaży biletów lub automacie biletowym posiadającym możliwość zakupu biletów elektronicznych. Możliwość przeniesienia biletu pojawi się zaraz po zrealizowaniu płatności.
BĘDZIEMY MOGLI SPRAWDZIĆ SWOJĄ HISTORIĘ
Oprogramowanie oprócz umożliwienia doładowywania biletu okresowego i elektronicznej portmonetki będzie zapewniać możliwość sprawdzenia stanu konta na karcie za pomocą przeglądarki internetowej na spersonalizowanym serwisie WWW dla każdego posiadacza konta oraz przeglądać własną historie zakupów.
W ramach dostawy oprogramowania Wykonawca dostarczy i uruchomi na udostępnionej infrastrukturze internetowy portal WWW klientów – użytkowników kart elektronicznych. Poprzez serwis WWW klient, oprócz zakupu biletu okresowego i elektronicznej portmonetki, będzie miał możliwość uzyskania informacji o skasowaniach biletu (transakcjach z elektronicznej portmonetki) za okres ostatnich 30 dni z podaniem daty, numeru linii, miejsca zalogowania i wylogowania oraz wartości zapisanych transakcji.
NAKŁADKI NA KASOWNIKI
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zakupi także nakładki na kasowniki elektroniczne pozwalające na przytrzymanie karty elektronicznej w trakcie doładowywania biletem zakupionym przez serwis WWW. Do doładowań kart elektronicznych będą wykorzystane już zainstalowane kasowniki jednosystemowe (KRG-6B firmy R&G Sp. z o. o.) bądź dwusystemowe (KRG-6KB firmy R&G Sp. z o. o.) wymieniając ich oprogramowanie systemowe i wyposażając w niezbędną nakładkę. Ilość nakładek które ma dostarczyć Wykonawca wynosi 250 szt. (180 do kasowników KRG-6KB i 70 do kasowników KRG-6B).
Kasowniki które będą umożliwiać doładowanie zostaną zlokalizowane w środkowej części autobusu lub tramwaju za wyjątkiem tramwajów TWIST gdzie nakładka zostanie założona przy każdym kasowniku. W przypadku tramwajów dwuskładowych nakładka zostanie założona przy minimum 1 kasowniku w każdym wagonie.
Autor: Marcin Biś na podstawie ogłoszenia o zamówieniu