Pierwszy z przetargów dotyczy promocji Częstochowy poprzez zespół piłki nożnej biorący udział w rozgrywkach polskiej Ekstraklasy, Pucharze Polski, europejskich pucharach oraz innych ogólnopolskich i międzynarodowych zawodach. Z kolei promocja Częstochowy poprzez żużel ma być realizowana podczas wszystkich spotkań w roli gospodarza oraz na wyjazdach poprzez zespół i poszczególnych zawodników, biorących udział w rozgrywkach Ekstraligi żużlowej a także innych zawodach.
Kluby wyłonione w przetargach, z którymi miasto podpisze umowę, do końca roku będą miały również obowiązek m.in.:
– posiadania lub umieszczenia nazwy „Częstochowa” lub „Częstochowska”, „Częstochowski” lub „Częstochowskie” w nazwie zespołu;
– umieszczanie i eksponowanie logo Miasta w różnorodny sposób oraz na materiałach informacyjno-promocyjnych i poligraficznych przygotowanych i wykonanych przez kluby z ich środków własnych,
– kreowanie pozytywnego wizerunku miasta w ramach wszelkich swoich działań informacyjno-promocyjnych;
– nieodpłatne użyczanie miastu wizerunku zawodników zespołu oraz całej drużyny dla celów promocyjnych Częstochowy.
Wzory umów zawierają oczywiście szczegółowy opis, w jaki sposób usługi promocyjne mają być przez wykonawców realizowane (nadzór nad umowami będzie sprawował Wydział Kultury i Sportu Urzędu Miasta Częstochowy).
Dokumenty zamówień są dostępne na platformie ezamowienia.gov.pl: promocja poprzez piłkę nożną / promocja poprzez żużel.
W obu przypadkach obowiązuje unijna procedura przetargowa.
Termin składania ofert w obu przetargach mija 14 czerwca (środa) o godz. 9. Ich otwarcie zostało zaplanowane godzinę później.
Podpisane w wyniku przetargów umowy będą obowiązywać do końca grudnia 2023 r.
foto/źródło: UM Częstochowy