Szukaj

dzisiaj jest 24/04/2024 00:14

Mieszkańcy rzekomo nie chcą tramwaju na Parkitkę

foto: Marcin Biś
foto: Marcin Biś

W dniu wczorajszym w sali konferencyjnej na terenie zajezdni Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie odbyła się konferencja prasowa, na której omówiono wyniki dotyczące preferencji komunikacyjnej.

Częstochowa jest dużym miastem, w związku z tym zrównoważony transport i przyjazna mieszkańcom komunikacja to sprawa priorytetowa i ważna. W obecnym okresie programowania środków unijnych mamy zapewnione już finansowania na inwestycje wspierające komunikację i transport zbiorowy – powiedział Wiceprezydent Mirosław Soborak. Dodając – Planujemy zmodernizować całą linię tramwajową, kupić nowe tramwaje i wreszcie kwestia centrów przesiadkowych, które zintegrują komunikację na terenie miasta, a jednocześnie zoptymalizują czas i komfort podróży.

Zakres badań nie dotyczył wyłącznie budowy linii tramwajowych, czy tras autobusowych. Ankieterzy zadawali także pytania m.in. o ścieżki rowerowe, punkty przesiadkowe, politykę parkingową, czyli wszystko to co dotyczy komunikacji szeroko rozumianej. Celem ankiety było również ujawnienie słabej strony obecnego systemu komunikacyjnego, który funkcjonuje w Częstochowie.

Według badań wynika, że nie ma potrzeby, ażeby niezbędne było budowanie nowych linii tramwajowych, w tym szczególności tramwaju w dzielnicy Parkitka. Analiza kosztów i korzyści wskazałyby zapewne brak opłacalności budowy tramwaju z uwagi na niskie zapotrzebowanie oraz wysokie koszty eksploatacji i utrzymania. Generowany ruch w tym obszarze nie byłby w stanie zapewnić odpowiedniej liczby pasażerów – Czytamy w raporcie przygotowanym przez firmę Star ITS.

W analizie poruszono również aspekt transportu rowerowego. Z raportu wynika, iż sieć tras rowerowych w Częstochowie jest niepełna, aby to zmienić należy uzupełnić obecną się transportu rowerowego, a także podjąć działania mające na celu wzmocnić edukację oraz informacje o dostępnych trasach. Jeśli chodzi o wprowadzenie roweru miejskiego to z uwagi na obecnie niski poziom wykorzystania roweru przed wprowadzeniem roweru miejskiego należy przyjąć inne formy (np. rower służbowy).

Ankietowani wypowiedzieli się również na temat parkowania. Uważają oni, że największe problemy z parkowaniem dotyczą małej rotacji miejsc. Ankietowani często uskarżali się na to, że mimo strefy płatnego parkowania nie ma gdzie zaparkować samochodu.

Za przeprowadzenie badań oraz ich analizę odpowiadała firma Star ITS.

Pełną fotorelację z konferencji można zobaczyć na Naszym profilu na Facebook.

Autor: Marcin Biś

UDOSTĘPNIJ

Facebook
Twitter
LinkedIn

KOMENTARZE

POLECANE ARTYKUŁY

AUTOR ARTYKUŁU

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Najnowsze komentarze