Odwiedziliśmy budowę tunelu na dworcu Stradom

Budowa tunelu na dw.Stradom

Przedstawiamy kilka ujęć z placu budowy przejścia podziemnego na przystanku kolejowym Częstochowa-Stradom. Inwestycja ma być gotowa przed końcem lipca

Budowa tunelu na dw.Stradom

Budowa tunelu na dw.Stradom

Inwestycja o wartości 6,7 mln złotych realizowana jest z pozostałości środków przeznaczonych na rewitalizację szlaku kolejowego nr 61 Kielce – Fosowskie, którą zakończono w 2014 r. W jej efekcie prędkość podniesiono do 140 km/h dla pociągów osobowych, co dyktowane było potrzebą wytrasowania przez Częstochowę pociągów Inter City klasy Premium obsługiwanych składami ED-250 (Pendolino).

Jak na „centralnym”

Tunel, do którego mają prowadzić schody i pochylnie (identycznie, jak w przypadku Częstochowa-osobowa), zlokalizowany będzie na wschód od budynku dworca („na prawo”) i pozwoli na bezpieczne dostanie się na peron II, z którego realizowane są połączenia dalekobieżne – zyskujące coraz większą popularność.

Na czas budowy, peron II skomunikowano od jego zachodniego krańca (koło ramp przeładunkowych) za pośrednictwem drewnianych pomostów. Nie jest to szczęśliwe rozwiązanie, bowiem wielu podróżnych wchodzących na przystanek w ostatniej chwili, z zaskoczeniem dowiaduje się o lokalizacji pomostu i można zaobserwować wielu z nich biegnących tam w dużym popłochu.

Wiaty po Papieżu

Po wizycie Papieża Franciszka w Częstochowie prace będą kontynuowane i będą polegać na budowie wiat peronowych, które pozwolą na dotarcie do pociągu od gachu dworca stale pod zadaszeniem.

Odwiedź nasz fanpage i skomentuj

Zobacz też...