MPK podsumowało akcję „Bezpieczny pasażer – bezpieczny kierowca”

foto: Marcin Biś

foto: Marcin Biś

Dziś (tj. 16.12.) w nowej hali tramwajowej na terenie zajezdni MPK w Częstochowie odbyła się konferencja podsumowująca program „Bezpieczny pasażer – bezpieczny kierowca w Częstochowie”

W konferencji uczestniczyli przedstawiciele władz miasta z prezydentem Krzysztofem Matyjaszczykiem na czele, członkowie zarządu firmy z prezesem Romanem Bolczykiem oraz osoby reprezentujące podmioty współpracujące przy realizacji projektu m.in. służby mundurowe, stowarzyszenia kibiców, czy przedstawiciele rad dzielnic.

W ramach projektu „Bezpieczny pasażer – bezpieczny kierowca w Częstochowie” przeprowadzono wiele akcji m.in. „Stop kieszonkowcom” (inscenizację kradzieży kieszonkowych w częstochowskich tramwajach, ulotki oraz plakaty przestrzegające przed kradzieżami kieszonkowymi), „Nie bądź obojętny – reaguj” (uwrażliwienie pasażerów na przypadki wandalizmu oraz zachęcenie do informowania zarówno MPK jak i odpowiednich służb o zaobserwowanych wykroczeniach i przestępstwach), szkolenia wewnętrzne (zorganizowane dla kierowców autobusów, dla kierujących tramwajami oraz dla kontrolerów biletów w zakresie niebezpieczeństw w komunikacji publicznej), „Bezpieczny kierowca/motorniczy” ( kurs samoobrony dla kierowców i motorniczych).

Dzięki programowi MPK m.in. zakupiło i zainstalowało 12 zestawów monitoringu w pojazdach, ponadto pozyskano elementy systemu „Bezpieczny przycisk”, który współpracuje z wdrożonym w MPK systemem GPS umożliwiający wgląd do aktualnej pozycji pojazdu. Ponadto uruchomiony został specjalny numer alarmowy 505 917 740.

Przypomnijmy, że Częstochowa na realizację projektu „Bezpieczny pasażer, bezpieczny kierowca w Częstochowie” otrzymało dofinansowanie ze środków rezerwy celowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczenia przestępczości i aspołecznych zachować „Razem bezpieczniej” 4.3 „ Bezpieczeństwo w środkach komunikacji publicznej”. Projekt stanowi połączenie działań inwestycyjnych i działań tzw. miękkich, których głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa pasażerów poruszających się komunikacją publiczną.

Pełną fotorelację znajdziesz na naszym fanpage.

Autor: Marcin Biś

A może zainteresuje Cię coś poniżej?